✅ نکات مهم در تحریر دفاتر قانونی
1_باخودکار یا روان نویس مشکی نوشته شود بهتر است ابتدا با مداد نوشته و روی آن را باخودکار پررنگ کنید .
2_روی سطرنوشته شود.بدون خط خوردگی و بدون اینکه سطری از قلم بیفتد.
3_از تیغ و لاک نبایداستفاده کرد.
4_اعدادهمواره در سمت راست نوشته می شوند .
5_آخرین سطر هر واقعه مالی،مربوط به نقل شماره سند حسابداری می باشد.
6_اولین سطر هر صفحه ،منقول از صفحه قبل
7_آخرین سطر هر صفحه ،نقل به صفحه بعد
8_در قسمت جمع سطور ،دو ردیف می باشد که ردیف بالا مربوط به جمع صفحه و ردیف پایین مربوط به جمع صفحه قبل می باشد .
9_در صورت بروز اشتباه با خودکارقرمز روی اشتباه خط کشیده و صحیح آن را با خودکارمشکی بالای آن درست نماییم.
10_جمع ستون بدهکار و بستانکار می بایست یکسان شود و زمانی اینگونه نیست که کل سند در یک صفحه درج نشودوبه صفحه بعد منتقل شود.
11_انتهای اسناد در دفتر روزنامه و انتهای حساب در دفترکل با یک خط مورب بسته شود.
12_در دفترکل ،گردش حساب بدهکار و بستانکاردر انتها درج شده و تفاضل حاصل از این دوبه عنوان مانده حساب در زیر عددبزرگتر درج می گرددو این مانده به ترازنامه منتقل می شود .
13_دفاتر قانونی یک ماه قبل پایان سال مالی به دست موسسه رسیده که می بایست تکمیل و تا پایان روز کاری31تیرسال بعد به سازمان امور مالیاتی تحویل شوند .

دانشنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *