محصولات شرکت لیام

نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم افزارهای حسابداری شرکتی یکی از نرم افزارهای مهم در شرکت ها است. همانطور که گفتیم روش های سنتی برای شرکت های توسعه یافته و کسب و کارهای بزرگ جوابگو نیست و باید از روش ها و متدهای جدید برای حسابداری استفاده شود.

با گسترش شرکت ها و افزایش مبادلات مالی نیاز استفاده از نرم افزارهای حسابداری بیشتر احساس می شود و مدیران شرکت ها برای دسترسی سریع تر به اطلاعات و کم کردن خطاهای انسانی در حساب ها از نرم افزارهای حسابداری پیشرفته استفاده می کنند.

نرم افزار حسابداری چند شرکتی یکی از انواع نرم افزارهای حسابداری است که می توان به صورت مجزا چندین شرکت را مدیریت کرد که معولا هر شرکت با یک سیستم حسابداری مدیریت می شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم

نرم افزارهای حسابداری شرکتی چه ویژگی هایی دارد؟

  • محاسبه حساب های کلی برای ارائه گزارش
  • امکان ثبت قرارداد ، پیش فاکتور، فاکتور و تعدیلات فروش
  • قیمت مناسب با کلیه امکانات
  • دسترسی های مختلف کاربران و مدیران
  • قابلیت استفاده چند کاربر همزمان
  • گزارش دهی دقیق به حسابداران
  • قابلیت ارتقاء نرم افزار
  • ارائه گزارشات پیشرفته
  • سیستم مالی یکپارچه
  • ثبت مشخصات کارمندان و مشتریان
  • اعلام سررسید چک
نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نرم افزار حسابداری پیمانکاری لیام یکی از بهترین نرم افزارهای موجود  در حوزه مالی است که می تواند نیاز کسب و کار شمارا درتمامی زمینه های پیمان کاری برطرف کند.

حسابداران در شرکت‌های پیمانکاری متناسب با اندازه و سطح و رتبه شرکت وظایف مشخصی دارند.پرداختن به امور اولیه حسابداری و نیز رسیدگی به حساب‌های مالی، ابتدایی ترین کاری است که حسابدارها در شرکت های پیمانکاری انجام می دهند. حسابداری پیمانکاری باید فعالیت‌های شرکت را  از نظر پیمانکاری، گزارش دهی، کنترل و همکاری انجام دهد.و با جزیات دقیق مشخص و تعیین نماید .

برخی از اقدامات حسابداری پیمانکاری باید قبل از شروع پروژه انجام شوند. ثبت هزینه‌ها، تفکیک پروژه‌ها نسبت به هزینه آن‌ها، ثبت اسناد تنخواه، ثبت حساب‌های پیمانکاران دست دوم، ثبت دفاتر قانونی پیمانکاری، طراحی کدینگ حساب‌ها، ثبت پیش دریافت‌ها، ثبت ضمانت نامه‌های دریافتی و پرداختی و انتخاب روش حسابداری از جمله کارهایی است که پیش از آغاز پروژه ها مشخص و ثبت مبگردد.

علاوه بر این موارد ، باید لیست مخارج و هزینه‌ها تعیین و امکان گزارش دهی متنوع به کارفرما همواره در دسترس باشد. ارائه لیست بدهکاران و بستانکاران بر اساس تفکیک پروژه و ارائه لیست چک‌های دریافتی و پرداختی ، کنترل ورود و خروج انبار نیز از جمله امکاناتی است که از نرم افزاز حسابداری پیمانکاری انتظار می رود .

  • امکان ثبت مناقصات و تمامی هزینه‌های پیمانکار در مناقصه ها
  •  ثبت انواع ضمانتنامه های پرداختی و دریافتی پیمانکار
  • انجام تعهدات قراردادها
  • ثبت فهرست بهای هرساله که از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام میگردد
  •  ثبت کلیه متمم، الحاقیه، دستور کار و صورت جلسه به تفکیک هر قرارداد
  •  ثبت انواع صورت وضعیت ها
  • ثبت انواع ضرایب برای هر قراردادها
  •  ثبت کلیه هزینه های انجام شده برای هر قرارداد
  • یکپارچگی سیستم پیمانکاری با سیستم‌های انبار، دریافت پرداخت و حقوق دستمزد
  • ثبت تفضیلی های 2
  • گزارش گیری های متنوع

از دیگر ویژگیهای نرم افزار حسابداری پیمانکاری لیام میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اتچ اسناد و تنخواه ها
  • لاگین دو مرحله ای برای امنیت بالاتر
  • مغایرت گیری برای هر بانک
  • عفزونه هوشمند پیامک
  • اپ موبایل
  • ماژول حقوق و دستمزد
  • ایجاد فرمول تولید برای شرکت های پیمانکاری که کارگاه تولید مصالح دارند
  • ماژول انبار
  • ماژول نقد و بانک
  • ماژول حسابداری
نرم افزار حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام به شرکت ها و کسب و کارها کمک می کند تا بررسی سود و زیان ، ثبت و بایگانی سندها، تنظیم گزارش و سندهای مالی، امور مالی و بانکی، مباحث مالیاتی و بیمه ای ، ضبط اسناد حسابداری شرکت تنظیم ترازنامه های مالی ، صورت گردش نقدینگی شرکت ها ، بهای تمام شده ، کدینگ حسابداری بازرگانی با سرعت و دقت و سادگی بیشتر توسط واحد مالی و حسابداری شرکت های بازرگانی انجام شود.

امکانات نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام

نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام دارای امکات زیر می باشد:

  1. امکان دسترسی های متنوع به کاربران
  2. گزارش گیری های متنوع
  3. پشتیبانی از حسابداری چند ارزی
  4. صدور آنلاین و ساده فاکتور حرفه ای خرید و فروش و لینک فاکتور از طریق پیامک / واتس آپ برای مشتریان
  5. نمایش موجودی واقعی و موجودی فاکتور شده
  6. امکان شناسایی هزینه بازاریابی و بازاریاب ها در فاکتور و ثبت اتوماتیک ان در حسابداری
  7. نمایش آخرین خرید و آخرین فروش در زمان انتخاب کالا و محصول
  8. امکان شناسایی هزینه های حمل و نقل و ثبت آنها در حسابداری
  9. اعلام سود
  10. گزارشات معاملات فصلی
  11. تنوع اعمال لیست قیمت و لیست تخفیف
  12. امکان اتصال نرم افزار به دستگاههای پوز و بارکد خوان
  13. قابلیت صدور فاکتور سریع بنابراین

نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام به کسب‌وکار شما چه کمکی می‌کند؟

در واقع موارد گفته شده و دسته‌بندی حساب‌ها از اصلی به فرعی بخشی از انتظاراتی است که یک نرم افزار حسابداری باید برای مشتریان خود فراهم کند. در نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام میتوانید از مزیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به سایر نرم‌افزارهای حسابداری دیگر بهره‌ببرید:

  • اگاهی دقیقی و درستی از محصولات قابل فروش و فروش رفته سازمان خود داشته باشید
  • بر کالا ها و محصولات رزرو شده و یا پیش خریده شده تسلط و نظارت داشته باشید
  • اطلاعات کامل کالا ها و محصولات خود را در اختیار داشته باشید.
  • با استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام می توان موجودی کالا های انبار را ارزیابی و آنالیز کرد و برای آینده برنامه ریزی واقعی تر داشته باشید
  • امکان انبارگردانی و صدور خودکار کسر و اضافه انبار با کمک نرم افزار های حسابداری بازرگانی لیام ممکن میشود
  • ثبت اطلاعات و دیتاهای بخش بازرگانی شرکت به راحتی امکان پذیر است.
  • نرم افزار حسابداری بازرگانی لیام مدل های مختلف پورسانت و واسطه ها را تعریف کرده و به صورت خودکار پورسانت ها را محاسبه می کنند
نرم افزار حسابداری تولیدی

حسابداری تولیدی ، امروزه یکی از الزامات تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی، با هر اندازه‌ای و فعال در هر زمینه‌ای، می باشد.واحدهای تولیدی براساس محصول و کالایی که تولید میکندد و نیز براساس سایز و اندازه شرکت و جامعه هدف خود در بخش حسابداری دارای نیازهای متفاوتی هستند.

این واحدها علاوه بر مدیریت فروش، سیستم مدیریت حقوق و دستمزد، عملیات مالی و خزانه‌داری، ارائه خروجی‌های موردتایید اداره دارایی، مدیریت منابع، فرایندهای انبارداری و انبارگردانی، مدیریت پروژه‌ها و سایر موارد به امکانات و ماژول های حسابداری دیگری نیاز دارند تا بتوانند فعالیت‌های مرتبط با فرایندهای تولید را کنترل کنند.

هرچند که در این دسته از کسب و کارها دارای تفاوتهایی هستیم اما ، ماژولهایی مانند کنترل ورودی و خروجی انبار و برای داشتن اطلاعات از موارد مصرفی اولیه تولید و بازبینی سود و زیان هر کالای تولید شده ، صدور حواله و فاکتور و …. از اصلی ترین انتظارات از بخش حیابداری تولیدی است .دریافت گزارشات مورد نیاز تولید ، موجودی انبار به صورت ریالی ،گردش کالا ،مقدار کالا ها از جمله مزایای عمومی است که نرم افزار های حسابداری تولیدی تا حدی پاسخگوی آنها هستند .

از جمله امکانات و ماژول های نرم افزار حسابداری تولیدی لیام میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کدینگ های سطح بندی شده
  • گزارشات متنوع تفکیکی و تجمیعی
  • سند دستی و اتومات
  • گزارشات میان دوره ای و اساسی و مرور حسابها
  • برگه های دریافت و پرداخت متصل به فاکتور
  • مغایرت گیری
  • نمودارهای متنوع
  • ایجاد فرمولهای تولید
  • رسید تولید
  • محاسبه بهای تمام شده
  • گزارشات محصول و مصرف
  • صدور و چاپ انواع فاکتور
  • انواع گزارشات از فاکتور
  • تعریف سطوح قیمت مختلف
  • ثبت عملیات دریافت به صورت نقد، نسیه، چکی و کارت خوان
نرم افزار حسابداری خدماتی

نرم افزار حسابداری خدماتی یکی از نیازهای کسب و کارهای خدماتی است که نر افزار حسابداری خدماتی لیام یک نمونه ارزشمند و کامل برای پاسخ گویی به تمای نیاز های حسابداری و حسابرسی مالی شما در زمینه خدماتی است.

حسابداری خدمات مجموعه ای از اقداماتی است که در طول دوره مالی صورت گرفته را مورد بررسی قرار می دهد. به عبارتی دیگر در این مرحله اطلاعات همه رویدادهای مالی به منظور برآورد و تخمین داده های اولیه جمع آوری می شود. تجزیه و تحلیل این داده ها به منظور حصول مقدار دقیق سرمایه، بدهی و دارایی، صدور سند حسابداری و ساماندهی مدارک بر اساس تاریخ به منظور استخراج ترتیب بدهکاری و بستانکاری، دفتر نویسی، انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به کل و پس از آن به دفتر معین مجموعه اقداماتیست که انجام می شود.

  1. جمع آوری اطلاعات
  2. تجزیه و تحلیل اطلاعات
  3. ثبت اسناد و مدارک موجود در نرم افزارهای حسابداری
  4. دفتر روزنامه و انتقال اقلام به دفاتر کل و دفاتر معین
  5. تهیه تراز آزمایشی
  6. تهیه کاربرگ
  7. تهیه صورت های مالی
  8. اصلاح  و مانده گیری حساب های دفاتر کل
  9. صورت حقوق مالکانه
  10. بستن حساب های موقت
  11. صورت سود و زیان
  12. تراز اختتامی
  13. تهیه تراز آزمایشی نهایی
  14. تراز اختتامی
  15. افتتاح حساب دایمی در سال جدید
نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی لیام یکی از بهترین گزینه ها برای حسابرسی و حسابداری کسب و کار شما خواهد بود. غالب فروشگاه ها محصولات یا کالاهایی را به‌صورت عمده خریداری می نمایند و سپس آنها را به صورت خرده و در شیوه های متنوع در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان نهایی قرار می دهند، این دسته از کسب و کارها در رسته شرکت های بازرگانی قرار میگیرند.

فروشگاهها برای محاسبه سود و زیان خود تمام حساب‌های خرید و فروش خود را ثبت میکنند. در حسابداری فروشگاهی، همه خرید و فروش‌ها (قیمت خرید، قیمت فروش، سود و زیان) ثبت شده و مورد بررسی ، تحلیل و آنالیز قرار می‌گیرد. فروشگاه‌ها با حجم بالایی از تراکنش مواجهند و می بایست تمامی فرآیندهای مالی فروشگـاه‌ها برای موفقیت به صورت دقیق و یکپارچه گردآوری شود.

امکاناتی ماندد عملیات  تعریف و مدیریت ویزیتورها، عملیات چک‌های پرداختنی و دریافتنی، امکان ورود کالا از اکسل، عملیات حسابداری مالی تکمیلی، تعریف کدهای حسابداری، ، گزارش سود و زیان، انبارداری ، گزارش انبار و گردش انبار، سیستم حقوق و دستمزد ، محاسبه و صدور فیش حقوقی، چاپ و تولید بارکد و خواندن بارکدها، ثبت و صدور همزمان چند فاکتور و فاکتور آنلاین و فاکتور سریع، تعریف طرح‌های تشویقی، تخفیفات و اشانتیون از جمله امکاناتی است که نرم افزار حسابداری لیام برای فروشگاهها داراست .

ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

علاوه بر موارد فوق ، ماژول های زیر نیز قابل استفاده است:

  • کدینگ 7 سطحی
  • دو سطح شناور و گروه بندی جهت پزارش تفکیکی و تجمیعی با قابلیت انتقال کدینگ
  • تنظیمات حرفه ای پیش فرض برای انواع سندهای حسابداری
  • حسابداری دستی و اتومات و ارزی
  • بدهکار و بستانکار
  • گزارشات میان دوره و اساسی ومرور حسابدارها
  • یکپارچه با سایر ماژولها
  • تنوع چاپ اسناد
  • امکان ورود و خروج اکسل
  • برگه های دریافت و پرداخت متصل به فاکتور
  • برگه تنخواه
  • تسعیر ارز اتومات
  • انالیز چک
  • مغایرت گیری اتومات بانک
  • تاریخچه چک
  • بینهایت تعریف کالا
  • سه سطح کالا با فیلدهای متنوع
  • برگه رسید و حواله دستی و اتومات
  • مرور انبار
  • چاپ بارکد
  • کنترل نقطه سفارش و بارکد کالا
  • خطاب کاردکس
  • پیش فاکتور و فاکتور
  • محاسبه سود هر فاکتور
  • لیست قیمت و تخفیف ها
  • اتصال به گزارشات فصلی و مالیاتی
  • تعریف حمل و نقل و ویزیتورها در فاکتور با ثبت اتومات
  • اعلام سررسید فاکتور به مشتری
  • فروش و تنوع گزارشات خرید و فروش
  • امکان فیلتر در کلیه پزارشات و جداول
نرم افزار حسابداری ابری

برای سال ها نرم افزارهای حسابداری تحت داس و ویندوز بوده اند. بعدتر هم که برخی نسخه های تحت وب ایجاد شدند باز هم در سرورهای داخل شرکت مشتری نصب می شدند. (بخوانید تفاوت نرم افزار حسابداری تحت وب و ابری) با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن اینترنت یک نگرش جدید در کل دنیا شکل گرفته است که به جای آنکه مشتری نرم افزارها را خریداری و روی سرور خودش نصب کند و سالیانه هزینه پشتیبانی پرداخت نماید. نرم افزار را به صورت آنلاین و روی سرورهای ابری استفاده کند. به این شکل از ارایه نرم افزار در دنیا SaaS می گویند. در این روش دیگر نیازی به خرید نرم افزار نیست و فقط کافی است بخشی از هزینه پشتیبانی آن پرداخت شود.

ماژول های نرم افزار حسابداری ابری لیام

در حال حاضر نرم افزار لیام متشکل از 5 ماژول است که هر کدام بخشی از یک سیستم مالی را تشکیل می دهند:

1- حسابداری
تنظیمات سیستم، تعریف کدینگ، اسناد حسابداری ریالی و ارزی، گزارشات مالی در این ماژول قرار گرفته اند. ماژول حسابداری در واقع هسته اصلی سیستم مالی لیام است که خلاصه تمام رویدادهای مالی سایر ماژولها به صورت خودکار به حسابداری منتقل می شود.

2- نقد و بانک یا خزانه داری در نرم افزار حسابداری ابری
مدیریت چکها، دریافت ها، پرداخت ها و تنخواه در این ماژول انجام می شود. از این رو به این ماژول دریافت و پرداخت نیز گفته می شود. امکان ثبت برگه دریافت و برگه پرداخت و تنخواه و همچنین گردش چکها در ماژول نقد بانک انجام می شود. و به صورت خودکار ثبت حسابداری می شود.

3- انبار
مدیریت کالاها، برگه های رسید، حواله، انتقال، تعدیل و کاردکس بخشی از امکانات ماژول انبار در نرم افزار لیام است.

4- بازرگانی یا خرید و فروش
تعریف مشتریان، فاکتور خرید، فروش، برگشت از خرید، برگشت از فروش و انواع گزارشات خرید و فروش امکاناتی از ماژول بازرگانی است که با استفاده از آنها می توانید مدیریت فروش را به صورت کامل انجام دهید. اطلاعات این برگه ها نیز به صورت خودکار به حسابداری منتقل می شود.

5- تولید
تعریف مواد تشکیل دهنده محصولات (BOM) و صدور برگه تولید که باعث می شود حواله مصرف و رسید تولید به صورت خودکار در انبار ثبت شوند و همچنین صدور سند برگه تولید از امکانات ماژول تولید لیام است.

6- حقوق و دستمزد
در ماژول حقوق و دستمزد پس از تعریف اطلاعات پایه و مشخص کردن حکم حقوقی هر یک از پرسنل، ابزاری همچون مرخصی، ماموریت، وام، مساعده و … جهت صدور لیست حقوقی به ساده ترین شکل ممکن در دسترس شماست.